Followers

Monday, October 3, 2011

dalam duka ada tawa

dah lama xmenulis...mungkin disebabkan kesibukkan aku menyetelkan thesis yang xselesai2 nie..otak makin serabut, makin kusut. dalam kesibukkan nie, macam2 peristiwa  berlaku. cuma xsempat untuk aku kongsikan. ada manis, ada juga peristiwa pahitnya. apa yang manisnya ialah aku dikurniakan seorang lagi anak saudara.sangat comel. NUR IRIS HANISYA...like to see her face..baby x banyak meragam..syukur baby sihat..mesti abg aku bahagia..aku pun nak.hehehe..tapi lambat lagi kot..thanks to Allah sebab hadiahkan permata nie dalam keluarga kami. hope abg aku mampu jadi seorang ayah yang terbaik n of course seorang suami yang terhebat.proud it. terlupa segala kesedihan bila terpandang wajah Iris..





namun ada juga kedukaan yang terjadi...my little sister terlibat dengan kemalangan..menitis air mata aku bila terpandang luka-luka kat badan dia.masyaAllah...teruk sangat2...dia pulak asyik menangis..mahu saja aku gantikan tempat dengan dia...paling menyedihkan, kemalangan tu terjadi depan mata mak n abg aku.. kira trauma lah diorang tu. nampak adik aku terbaring kat tepi jalan tu.. nasib jugaklah masa tu diorang ada.dapat juga menolong..mak aku asyik cakap yang dia sedih sebab terjadi depan mata dia...aku cakap dekat mak " mama sepatutnya bersyukur sebab adik hanya luka2 ja, xde patah or remuk kat mana2 anggota..cuba mama bayangkan ada sesetengah orang nampak anak mati depan mata" terus mak aku diam...aku bukan apa, bila mak aku terus dok cakap hal yang sama, hati aku nie  naik serabut.hehhee..

masa bawak adik aku ke klinik tu, dokter kat situ pun kena marah dengan aku. yela, adik aku tengah mengeletar sakit.. yang dia sibuk hampar surat khabar kat dalam bilik tu. sebabnya? sebab takut lantai n meja dia terkena darah..aku cakap kat dokter tu.."x profesional langsung awk nie. sepatutnya utamakan dulu pesakit yang tengah sakit nie. darah tu boleh lap. kalo malas sangat nak lap, meh saya yg lapkan." terus dia berhenti hampar surat khabar tu. geram sangat aku waktu tu..ikutkan hati nak ja aku lempar dokter tu keluar.

keluarga adalah segalanya kan..bila sesuatu terjadi menimpa ahli keluarga, kita sendiri akan turut sama terasa. apa2 pun aku bersyukur kerana Allah masih lagi memberi peluang untuk adik aku terus bernafas..kalau x, xtahu la nak ckp apa..apa-apa pun, jodoh maut semua di tangan tuhan...

2 comments:

N@SIQUE said...

betul tue..keluarga "1st priority",mana bisa air dicincang,,suka bab marah kan doc tue,,,mmg sesetengah doc mcm tue..dah pernah kena gak..:(

olinolina said...

heheh..tulah kan..sapelah kita tnpa kluarga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...