Followers

Tuesday, June 5, 2012

TERUKNYA

Hari ni berpeluang sekejap singgah di pekan sehari. Niat di hati ingin membeli buah-buahan kerana badan kita sangat memerlukan vitamin c.

Seperti biasa, keadaan di situ sangatlah sesak dengan manusia dan kenderaan. Tapi harus di fahami bahawa manusia dtg menaiki kenderaan dan bukannya kenderaan datang berasingan.hehe

Aku pun bergegas menuju ke gerai buah buahan. Aku bertanya tentang harga buah orange. 5 biji RM10 ringgit. Oleh kerana kondisinya sangat menarik aku berminat untuk membeli.

Tapi sebelum aku membeli, ada lagi soalan yang aku tanyakan pada penjual tersebut.

Baca dan fahami dialog di bawah ini:

Aku: makcik, limau nie manis tak?
Penjual: sudah tentu manis. Sedap.
Aku: alamak, saya xnak yang manis,
tp saya nak yang masam
Penjual: eh limau nie rasanya
masam la.

ADOI!!

TAK APALAH MAKCIK, SAYA LUPA YANG SAYA TAK MAKAN LIMAU

So korang faham tak maksud yang tersirat? Kadang kala terdapat segelintir peniaga yang tidak jujur. Apa salahnya kalau berterus terang kerana itulah dia keberkatan.

Published with Blogger-droid v1.6.9

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...