Followers

Tuesday, September 20, 2011

Sudah Itu Takdirnya


hari nie olin demam lagi.

dah dekat seminggu dah.mak dok bising2 suruh g klinik.

tapi maaflah yer mak,

andai ditakdirkan aku rebah ke bumi pun aku takkan pergi.

entahlah.

sebab takut kot.

dulu masa kecil, hospital rumah kedua aku.

pernah jgak dulu aku demam teruk,

mak ngn abg2 buat pakatan belia  4B,

paksa aku ke klinik.

dokter tu lak cakap aku kena diberi suntikkan.

aduhai,

sarang tebuan jangan dijolok.

akhirnya,

langsir bilik dokter tu runtuh gara2 aku bertukar menjadi raksasa gorgo.

tergamam dokter tu.

mesti dia ckp,

"ini orang ka apa ka?"

xpelah, itu cerita lama.

hari nie bukan nak cerita pasal demam.

nak cerita pasal keinginan aku.

tengah aku termenung di muka buku pintu,

muncul la idea

untuk membela harimau.


aku cakap la kat mak aku,

ma, p la cari ank harimau. olin nak bela.

tapi,

mak aku kata aku nie x dah betul.

mak aku kata lagi,

esok dia dah besaq, dia ngap kepala hang, dengan kepala tok ketua pun terngap.

(kepala tok ketua tu aku yang tambah.hehe)

ala, nak bela harimau nie sebenarnya ada cara.

caranya ialah,

dari kecik lagi, ajar la dia makan nasik, mkn friskies..kira mcm kucing la.

jangan bagi dia mkn daging langsung.

lama2 dia biasa la kan.

mesti manja. eii gebu jer bulu harimau tu.

kalau ada,

mesti nama dia aku letak abu.



3 comments:

Awie Omar said...

tq jengah blog aku. hehehe dah follow sini.

kpah k-poh said...

anak kpah pun tak suka gi klinik..tak suka makan ubat..satu cara ialah..minum air 100 plus (biasa yg bukan oren)..

Anonymous said...

takut nak g klinik ada hati nak bela rimau hahahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...