Followers

Wednesday, July 27, 2011

bilalah giliran aku pulak yer? heheh

semalam...semalam majlis pertunangan sepupu aku...







teramat malas untuk aku menghadirkan diri..bukannya apa, nanti mestilah aku menjadi bahan perbualan tentang jodohku.


soalan yang selalu ditanya


(bila hang nak kawin nie?)


(bila dia nak masuk meminang)


adoyai, sabaq la makcik2 oii..bukannya xmau kawin.tapi sabar la dulu.aku masih ada misi lagi yang belum terselesai..




aku gagahkan juga untuk pergi bila mengenangkan kemungkinan mak lang akan berkecil hati.. sebabnya itu majlis pertunangan anaknya.
mama pun berkali-kali call suruh aku pergi
pendapat aku
bukan mudah melayari hidup berumahtangga...segalanya perlukan persediaan rapi.
berumah tangga juga perlukan ilmu.
tanpa ilmu,
kita pasti akan sesat




hemmm




pelik jugak aku..
aku bukanlah diketegorikan dalam golongan andartu
umur pun baru nak melangkah ke 24 tahun
tapi kenapalah jadi isu sangat.
mungkin sebab aku cucu perempuan yang paling berumur kot.
yang lain kebanyakkan kecik2 lagi..


bila sampai, pelik pulak aku sebab sangkaan aku meleset.
xde sorang pun yang persoalkan lagi.
bila aku siasat rupanya mama dah awal2 warning kat diorang supaya jangan tanya lagi.
hehe baguslah.


to all my aunt..
jodoh pertemuan di tangan tuhan.
kita hanya merancang, Allah yang menentukan



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...