Followers

Tuesday, July 26, 2011

HEARTS BEGAN TO SAY

hidup ini ceria dengan hadirnya seorang baby....baby boy
 tp bukan baby aku...
cuma my nephew..
but,
our (kami sekeluarga) heart,
belongs to him

 nie dia si jantung hati..

muhammad mikhail rifqi


sekarang dah umur 2 tahun...
dah pandai tanya itu dan ini..
kadang2 penat nak layan...
setiap pagi aku la si tukang nyanyi lagu "lompat si katak lompat"
kalau x nyanyikan, 4 jam akan nangis tanpa henti...


setiap petang, mesti ajak aku lari...
ok la jugak sbb boleh la aku bersenam..hehe
"acik, jom lari"

"on yo mak, get cet, one tiga, tujuh...go" (cakap dalam pelatnya)

sekarang nie
dia masih xboleh nak ckp perkataan yg ada sebutan "e"
mesti akan ditukar dengan "a"

"acik pagang sat" (acik pegang sat)
"ein kantut" (ein kentut)

hehehe

all that make me laugh

he likes to take pictures..
kadang2 sampai letih aku nak snap
ada ja gaya yang dia buat..
tapi kalau kita ketawa,
cukuplah untuk hari tu saja dia nak bergambar.


apa yang acik harapkan untuk adik...
semoga jadi manusia yang berguna..
leh tolong tok nanti...

acik ngn acu syg adik..


jangan jadi budak degil....selalu sangat cekik kucing pak ngah..
hehehe..
bila ugut nak bagitau pakngah
mesti mikhail kata,
"ein xmain pun..tok yang main"
ataupun
"ein main cikit saja"


ein dan acik..

ein botek, acik mei
(perkataan yang selalu dia cakap)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...